יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

[מדריך] קידום האתר במנועי החיפוש


בכדי לקדם את אתרכם במנועי החיפוש, עליכם לנקוט במספר צעדים. חלקם דורשים יותר השקעה וחלקם פחות,
חלקם חשובים יותר וחלקם פחות (את  חשיבות הפרמטרים ניתן רק לנחש שכן מנועי החיפוש בד"כ לא חושפים בפני הגולשים את הפרמטרים).
במדריך זה רשמתי עבורכם מספר פרמטרים שלדעתי חשובים מאוד. להלן הרשימה:

1. קישורים, קישורים, ועוד הפעם קישורים- פרמטר חשוב מאוד בקידום האתרים הוא השגת קישורים לאתרך. בכדי לקדם את אתרך עליך להשיג קישורים מאתרים שונים שיובילו לאתרך. לכל קישור איכות שונה, וכדי לקבל קישור איכותי מאוד יש להקפיד על הדברים הבאים:
א. הקישור לא יהיה מאתר סקס.
ב. הקישור צריך להיות מנושא זהה לזה של אתרכם או קרוב אליו (לדומגא: אם אתרכם עוסק בכלבים ותקבלו קישור מאתר העוסק במחשבים הקישור לא יועיל הרבה, אך אם תקבלו לאתר הכלבים קישור מאתר של כלבים גם כן / בעלי חיים, הקישור יועיל יותר.
ג. יש לבדוק שבדף ממנו אתם מקבלים את הקישור, לא יהיהו יותר מידי קישורים יוצאים (קישורים לאתרים אחרים). קישור מדף עם קישור לעוד 5 אתרים חוץ מאתרכם, יעיל בהרבה מקישור מדף בו יש קישורים לעוד 20 אתרים חוץ מאתרכם.
ד. לפני ביצוע ההחלפה חשוב להחליט על מילים קבועות אותם אתם רוצים לקדם. למשל, אם אתרכם עוסק במוזיקה מזרחית, יהיהו כאלה שיעדיפו להופיע במקום גובה במילה "מוזיקה" ומנגד כאלה שיעדיפו להופיע במקום גבוה במילים "מוזיקה מזרחית". במידה והחלטתם שבתור התחלה תקדמו את המילים "מוזיקה מזרחית", מומלץ שרוב הקישורים שיובילו לאתרכם יהיהו תחת המילים "מוזיקה מזרחית".
ה. אחדות הקישור חשובה גם כן- במידה והדף הראשי של אתרכם הוא www.yoursite.co.il/index.php , יש להחליט מראש כיצד מקדמים- עם הסיומת index.php או את הדף של הדומיין הראשי (www.yoursite.co.il), ולהשתדל שרוב הקישורים יהיו תחת כתובת זו.
ו. קישור מאתר איכותי עם תוכן שמתעדכן באופן קבוע, יעיל יותר מאותו אתר עם תוכן קבוע שמתעדכן לעיתים רחוקות.
ז. מדד PR-  PR הוא ממד הניתן ע"י גוגל לאתרים, מדד זה חשוף לגולשים. יש האומרים שכיום ערך ה PR ירד אך להשערת מקדמים רבים, קישור מ PR גבוה יעיל יותר מקישור מ PR נמוך. בכדי לבדוק אתה PR היכנסו לקישור הבא:www.prc.co.il , הקלידו את כתובת האתר הרצוי ולחצו על הכפתור, ותדעו מהו ה PR של אותו אתר. PR הוא דירוג המקבל ערך של מ 0 ועד 10, ומתעדכן אחת לכמה חודשים (הזמן אינו מוגדר ולא ידוע מראש על עידכון PR). אתרים חדשים מתחילים עם PR0. ככל שתשיגו יותר קישורים לאתרכם, כך יעלה הסיכוי שה PR של אתרכם יעלה בעידכון PR הבא.

בוודאי שאלתם את עצמכם מה צריך לעשות בכדי להשיג קישורים, אז האופציה הנפוצה ביותר היא החלפת קישורים בין אתרים- עליכם לפנות לבעלי אתרים ולהציע להם לבצע החלפה, כשאתם תתנו להם קישור בתמורה לקישור חוזר מאתרם.
עם זאת מומלץ שלא להרבות בקישורים יוצאים מאתרכם (קישורים מהאתר שלכם שמובילים לאתרים אחרים) שכן זה מוריד מערך האתר. ניתן להציב את הקישורים של האתרים איתם אתם מבצעים החלפות בעמוד הראשי / בדף קישורים מיוחד.
מנועי החיפוש יתייחסו לקישור כאיכותי יותר אם יגיע מדף בעל תוכן רב ולא מדף שמטרתו היא נתינת קישורים לאתרים אחרים בלבד.

2. תגי META- תגי META הם תגים הנסתרים מעיני הגולשים ונותנים מידע למנועי החיפוש. תגי ה META החשובים ביותר הם:
א. תג ה title, כותרת האתר. על כותרת זו להיות מדויקת ככל האפשר בכדי לאפשר למנועי החיפוש להבין במה עוסק האתר.
כך נראה תג זה:
<meta name="title" content="כותרת האתר" />
ב. תג נוסף חשוב הוא תג התיאור (description). ייתכן כי מנועי החיפוש יבחרו להציג במנוע החיפוש את התיאור אותו תרשמו בתג ה description אך לא בהכרח.
כך נראה תג זה:
<meta name="description" content="תיאור האתר" />
ג. תגית מילות מפתח, המאפשרות למנועי החיפוש להבין פחות או יותר באילו מילים אתם רוצים להופיע. כך נראה תג זה:
<meta name="keywords" content="מילה 1,מילה 2,מילה 3" />
חשוב לא להגזים בכמות המילים, ושהמילים יהיהו קשורות לנושא האתר.

הערה חשובה: תגי ה META נכתבים בשפת HTML בין התגים <head> </head> .
דוגמא לתג META באתר:
<html>
<head>
<meta name="description" content="תיאור האתר" />
</head>
<html>

3. אי שימוש בשיטות פסולות-ישנן מספר שיטות פסולות בקידום אתרים, הנפוצה שבהם היא כתיבה בצבע הזהה לצבע הרקע. לא מעט בעלי אתרים חשבו שאם יכתבו טקסט שיעזור למנועי החיפוש להבין במה עוסק האתר ויצבעו את הטקסט בצבע הרקע על מנת שהטקסט לא יפריע לגולשים, הטקסט יעזור לקידום אתרם. אלא שמנועי החיפוש מכירים את התופעה ומענשים אתרים (לעיתים ע"י הוצאת האתר ממנוע החיפוש לזמן מסויים).

4. תוכן איכותי וייחודי- חשוב להקפיד שהתוכן באתרכם יהיה תוכן בלעדי ולא מועתק, וכן תוכן שכתוב בשפה גבוה ולא שפה יום-יומית.


5. עידכונים באופן קבוע- מנועי החיפוש אוהבים אתרים שמתעדכנים באופן קבוע ולא אתרים קבועים המתעדכנים אחת לכמה שבועות / חודשים.


אלה 5 הנקודות העיקריות בקידום אתרים עפ"י דעת הכותב בלבד.

בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה